duminică, 28 aprilie 2013

Ideea salvatoare



      Erau o familie saraca, cu venituri mici, insa cu o pofta de viata mare si foarte saritori. Familia Anton, familie formata din multi copii si traind intr-o casa cu doar 2 camere. Petre, vecinul lor, se imprietenise cu acesti copii ageri, buni, de ajutor si foarte politicosi. Mereu se jucau in curtea de interior a imobilului si mereu el afla lucruri interesante despre istorie sau geografie de la ei. Acestia citeau foarte mult carti imprumutate, pentru ca veniturile lor nu le permiteau sa cumpere carti noi.
“Organizam jocul : Risti si castigi? ” a intrebat unul dintre ei intr-o zi.
“Da, buna idee, cu toti vecinii. ” a raspuns Petre.
„Da, excelent. Dar ce premiu sa punem la bataie? “ au intrebat alti doi.
Erau cinci frati si toti baieti. Se pare ca parintii lor si-ar fi dorit si o fetita, dar nu avusesera noroc.
“Da, ce premiu? Noi nu prea avem bani sa cumparam pentru castigatori premii. ”
“Mda…Trebuie sa ne gandim. Pana maine fiecare se gandeste la cate ceva bun pentru a fi dat premiu. Ok? “
“Ok. Pe maine! ” au spus ei repede si s-au indreptat catre casa.
Si asa a fost. A trebuit sa se gandeasca fiecare ce ar putea alege ca premiu. Poate o carte dar nu noua, poate o rama foto, de undeva de acasa, o prajitura facuta de bunica sau chiar colectia de timbre a unuia dintre ei. A doua zi s-au reintalnit cu totii.
“Ce idei aveti? ” a intrebat Petrica.
“Eu m-am gandit sa oferim premiu pompa de umflat bicicleta, cea din garaj de la tata. ”
„Nu, nu e interesant. Altceva? “
„Eu vreau sa ofer cadou un pisoi, pentru ca a fatat pisica de la bunica de la tara. “
„Asta da idee. Adjudecat. “
„Ok. Premiul III. Sa vedem premiul II. “
„Stiu eu. Premiul II colectia mea de abtibilduri primita cadou de Craciun. “
“Da, super! Acum e acum. Premiul I ce sa fie? ”
Cel mai mic dintre frati, care tacea mai mereu, un baietel de vreo 13 ani, s-a oferit sa zica ceva dar cu o conditie:
“Va spun eu cel mai bun premiu. Dar va rog sa mai asteptam pana maine. Ok? ”
“De ce? ” au intrebat toti.
“Veti afla maine daca ..… am noroc. ” spuse el mai incet, cu ochii in jos.
 Urmatoarea zi s-au strans toti, curiosi, ce avea sa le spuna cel mic.
“Ei, Virgile, care e premiul cel mare? ” a intrebat Petre.
“Se pare ca am reusit. Uraaaa! ” a strigat el.
„Ce? Ce s-a intamplat? “
“Premiul I va fi o tableta Allview. ”
“Ai innebunit? De unde sa avem noi o tableta asa scumpa? ”
“O avem. Am castigat-o eu. ”
“Cum? Unde?”
“Sa va povestesc: acum doua zile cand am hotarat ca vom organiza un concurs, dar ca nu avem premii, m-am dus la un coleg acasa care are un calculator si am participat la un concurs pe Blogawards.ro. ”
“Ce e aia? De unde ai stiut tu de concursul acesta? ”
“Aflasem de la scoala de la acest coleg, care stia de la fratele lui mai mare. Si trebuia sa scriu un articol-poveste despre un anume produs si apoi sa ma inscriu acolo. M-am inscris cu numele fratelui lui si acesta va ridica premiul si mi-l va da mie.Eu sunt prea mic pentru asa ceva. ”
“Cum adica? Nu inteleg. Ce ai scris? ” a intrebat alt copil.
“Pai, am scris ce stiam cel mai bine: povestea noastra de cand ne-am nascut si cum traim si ce facem toata ziua. Am strecurat in poveste si ceva despre o tableta Allview. Asta i-a cucerit pe jurati. ”
“Chiar ca a fost buna ideea si ai avut si noroc. ” a adaugat Petrica.
“Ce concursuri mai sunt acolo? ”
“Sunt multe. Erau doua la care castigi o data un voucher de pe un anumit site de ceasuri si alta data vouchere de pe un site de pantofi. ”
“Super. Si altceva? ”
“Cele mai interesante erau astea unde castigi telefoane sau tablete. Parerea mea! Totul e posibil pe Blogawards.ro. ” a adaugat cel mic.
„Da. Cred  si eu.... Si ce fel de tableta este aceasta? “
„Este o tableta Allview, foarte frumoasa, i-am vazut poza pe internet. Este neagra si chiar performanta, cine are nevoie de asa ceva, isi face toata treaba pe ea. “

“Dar de ce nu o pastrezi pentru tine, Virgil? ”
“Mi-ar palcea, insa eu sunt obisnuit cu ale mele carti si mereu cu stiloul, asta e de baza pentru mine. Deocamdata nu folosesc asa ceva. Am trait si fara. Vreau sa se bucure cineva, caruia ii este util acest obiect de tehnica avansata. ”
“Ai dreptate. Mai rari copii darnici ca tine, insa esti un bun exemplu pentru acest concurs pe care il vom organiza de maine. ”
“Deci la treabaaaa, caci premii avem! Organizarea trebuie sa inceapa acum. ”
Copiii s-au pus pe munca foarte emotionati: la strans si lipit fluturasi de reclama, la alcatuit slogane si asa mai departe.

Un comentariu:

Andreea spunea...

Am avut idee buna ,nu?