joi, 10 ianuarie 2019

Mori cu dreptatea in mana !

       De cate ori nu am auzit aceasta replica intr o tara ca a noastra, dar am sperat ca nu ni se intampla chiar noua ceva de genul acesta. De multe ori. Cred ca aceasta replica are la baza proverbul- banul este ochiul ... (stiti voi- al celui cu cornite). M am tot gandit ca daca expui o situatie si esti corecta si cinstita, nu ai cum sa nu fi inteleasa si ti se da dreptate, se face dreptate si ceilalti au de castigat sau de invatat de la tine. Nici gand, cel putin nu aici, in Roamnia....Atunci unde ne ajuta pe noi cei sapte ani de acasa, cei sase (in fine), de ce am fost invatati de la parinti sa fim corecti, cinstiti, sa nu mintim, sa fim buni si intelegatori?! Ce am eu in plus, care am fost crescuta in spiritul crestin , de a fi om bun, corect si modest in fata celui nenorocit, mincinos, hot si pervers?! Nimic. Atunci de ce atata osteneala? Ca sa ramanem in vreo carte de istorie, prafuita si uitata de nepoti pe un raft in biblioteca veche a strabunicilor?! Nu merita efortul. Inteleg acum de ce au reusit unii in viata, care nici macar nu stiau definitia corectitudinii si a adevarului. Te mai faci si de rusine ca sustii un adevar uitat si invechit, obtinundu ti si eticheta de idiot si cretin in fata asa zisei multimi bune si oneste! Un epitet ca tampit pe care il duci cu tine toata viata nu te face decat sa mori impacat ca o data ai avut dreptate si asta te a bagat mai usor in groapa.
     Nu e mai usor sa te impaci cu minciuna, egoismul si inselaciunea in tara asta si sa dai mana cu fratii tai banul, evaziunea si hotia? As trai mai usor si as fi in randul lumii de elita, mincinoase si incorecte. Adevarul ustura, am simtit si eu asta, dar am invatat sa accept daca am gresit si mai ales sa invat din eceste erori umane poate unele fara voie sau cu voie...Dar de ce doar eu sa invat si in rest sa mi se arunce cu muraturi in fata cand eu zic un adevar altora?!
     A voastra, Andreea. (Un an frumos, cu oameni cinstiti in jur, atat va doresc!)

Un comentariu:

Andreea spunea...

e ceva rau in ceea ce am scris?