duminică, 9 decembrie 2018

Meseria de a fi OM, de a deveni PROFESOR


(dedicat Prof. Scolii Nr 21 Ploiesti)

       Cand ajungi la varsta de a alege drumul in viata, este  uneori dificil, alteori usor. De multe ori, ai un mentor sau un idol, pe care ti-l doresti aproape, sa te sfatuiasca. De putine ori, e mana hazardului, care te calauzeste exact unde trebuie, exact unde piesa din puzzle lipseste iar tu o poti inlocui foarte bine. Povestea mea poate avea trei parti : visul, realitatea si experienta. Mentorul care a fost prezent in viata mea foarte des, dar in diferite perioade ale ei a fost chiar Scoala nr 21, Scoala Sf.  Vineri din Ploiesti. 
        Visul meu ca eleva a fost ca al oricarui copil, sa am noroc, sa devin celebra, sa am un job care sa fie bine platit si asa sa pot sa-mi cumpar jucarii, carti sau plusuri. Naivitate, exuberanta, energie, eram copil. Eram fetita cuminte, din banca intai, care privea atenta pe doamna invatatoare ca pe un inger. Eleva am fost tot aici la scoala aceasta, un inceput de drum, la intersectia caruia nu stiam ca ma voi reintoarce dupa 15 ani, ca tanar profesor, cu alte vise si dorinte sa fac lucruri marete in jurul copiilor, de care eram atasata de multa vreme, din timpul facultatii.
          Realitatea a fost ca am inceput sa merg pe urma dascalilor care imi indrumasera si mie pasii acum cativa ani buni, sa intru in pielea celor care poarta mandri un catalog  si care scriu pe tabla neagra din fiecare sala cu bucata de creta cand isi doresc ei. Eram tare mandra ca acum eu deschideam usa si eu eram cea pe care cei mici si naivi, inocenti si energici, o saluta si careia ii zambesc zilnic, alearga in jurul ei voiosi si facandu i ziua mai frumoasa. Eram exact in acelasi loc ca acum 15 ani numai ca in alta umbra, in umbra celui care este parintele spiritual al elevului, al tanarului la inceput de viata. Pentru acest lucru, mereu  le multumeam in gand celor care mi-au oferit aceasta sansa si au avut incredere in mine, domnului director al scolii si domnului inspector . Insa nu in ultmimul rand , ma gandeam la cei mici, prichindeii mei, la elevii mei, care au avut rabdare cu mine, eu fiind in primii ani de predat in aceasta meserie, iar ei aratandu-mi o cale mai usoara de a ma integra si de a intelege  indatoriile mele la catedra. Eram PROFESOR de limba germana.
             Maturitatea si experienta capatata de a lungul a catorva ani in jurul celor mici, m-au regasit de partea cealalta a baricadei, departe de scoala care mi-a aratat o cale si m-a ajutat la inceput de drum, departe de orasul meu natal, si tot in banca intai. Cu mult dor de a privi si a simti atmosfera dintr-o clasa de scoala, stau in banca acum ca mamica, la sedintele cu parintii, primind sfaturi si sugestii pentru cresterea si educarea celor doi prichindei ai mei. Cu o altfel de emotie, ascult vocea dascalului baietelului meu si incerc sa vad daca este bine ce face si cum face flacaul meu activitatea educativa in cadrul orelor de curs. Uneori ma napadesc amintirile, nostalgia anilor in care eram eu la catedra sau chiar a anilor in care eram eu eleva. Acum privesc inainte, am devenit OM. Am o experienta de viata pe langa piticii mei, o experienta care imi ofera incredere si multe solutii in rezolvarea unor probleme casnice, o experienta dobandita in Scoala mea de suflet, Sc nr 21 din Ploiesti sau chiar cand eram studenta.
             Locuiesc departe acum, in orasul Arad, un oras frumos si elegant, insa un loc  avand alte datini, obiceiuri, alti oameni. Gandul imi zboara tot la orasul meu, la prietenii si cunostintele mele din Ploiesti, mai ales acum cand am inteles ca, pe unde am fost, am lasat ceva frumos in urma si pentru care nu m-au uitat colegii si profesorii mei din Scoala unde am petrecut multi ani, Scoala Sf  Vineri, Ploiesti. Multumesc mult si cu respect  pentru simplul fapt ca m-ati salutat si m-ati invitat la activitatea dvs. ! Va doresc sa ramaneti la fel de veseli si rabdatori, sensibili si buni ca pana acum!

Aceeasi Andreea
 

Niciun comentariu: