luni, 14 septembrie 2020

A inceput scoala sau e doar o iluzie? Clopotelul a sunat azi a haos....

    Anii ' 85... 15 septembrie... emotii, larma, veselie.   2020....14 septembrie ... confuzie, frica, masti. Oare care dintre cele doua scenarii s ar apropia  mai bine de un debut de an scolar ?!Este clar, nu? Unii ar incerca sa caute si un lucru bun in cele de mai sus, sperand sa se pastreze o minima bucurie pe fata macar a celor mici cand au pasit din nou in curtea scolii...Incercare esuata, as zice eu. Eu tot anii trecuti imi vin in minte tot mai frumosi si  mai voiosi. 

    Am fost azi cu unul dintre nazdravanii mei copii, sa particip la inceputul anului scolar, sa i fiu lui alaturi mai ales. El foarte fericit, incantat sa si revada colegii. Eu insa rezervata, mai retrasa si fizic si in declaratii si  zambete . De ce?!  Pentru ca in jurul meu aveam o alta categorie de oameni, parinti, profesori, decat erau acum 7 luni. Erau la fel fizic vorbind, insa foarte taciturni, enigmatici, cu priviri suspicioase si deloc emotionati, mai degraba tematori si intrebatori.... Foarte schimbati. De ce?! Din cauza a tot ce ni s a intamplat, o iluzie sau un adevar, acest virus, coronavirus, ne a transformat total. Invatatoarea, o doamna foarte simpatica si frumoasa, a incercat sa pastreze atmosfera emotionata din alti ani, zambindu ne si incurajandu ne mereu, insa era o umbra care plana peste tot, erau dubii, priviri stranii, frica si mai ales acele masti care iti aduceau aminte non stop de necazul acesta national. Sa zic ca astept ceva bun in viitorul apropiat de la sistemul educational, m as autominti! Sa spun ca nu mi pierd speranta pana in ultimul moment, n ar fi nici acest lucru ok! Dar ce am putea face?! Mergem inainte ca inapoi nu se mai poate, crezand non stop ca la scoala, curtea, se va mai umple macar o data de chicoteli si jocuri de copii, de zgomot, rasete si clinchet de clopotel..... Nu avem ce pierde daca macar ne imaginam aceste vise....

     Bafta prichindei, elevi si studenti! Putere si rabdare sa ne mai bucurati ca pana acum cu vioiciunea si nazdravaniile voastre!

Andreea (Elena)