sâmbătă, 8 aprilie 2017

5 greseli pe care le fac deseori proaspetele mamici

Bunaaaaa ziuaaaa si sa aveti Sarbatori Pascale linistite si pline de iubire!

Sunt mamica. Recunosc insa ca nu am mare experienta in ale maternitatii, insa cresterea a celor doi ingerasi ai mei, m-au facut sa invat cate ceva din propriile greseli. Cele mai frecvente greseli pe care, de teama le facem in fata copiilor nostri, cand sunt mici, le-am intalnit si in viata mea si, fara sa- mi dau seama, le- am savarsit uneori.
1.Nu-i lasam pe cei mici sa planga si, poate de frica sa nu pateasca ceva de atatea lacrimi, le indeplinim orice dorinta. Ii alintam, ii mangaiem si, din cauza santajului sentimental din partea lor, le facem toate poftele. Mareeeee gresealaaaa! Ar trebui ca ei sa inteleaga ca nu sunt stapani la varsta asta si trebuie lasati sa se linisteasca singuri, desi asta ar putea dura mai mult timp! A fi parinte inseamna a invata sa spunem si "NU" , cand este cazul.
2.Din lipsa de imaginatie sau rabdare, ii punem la tv sau la laptop, pentru a avea un moment de liniste pentru noi insine.(o doza de egoism al adultilor). Trebuie gasite metode didactice de petrecere a  timpului liber, mai ales cand ei sunt obositi sau plictisiti, seara.
3.Pentru lejeritatea noastra, a adultilor, nu se incepe devreme perioada in care trebuie sa scapam de pampersi. Acestia sunt mai usor de folosit decat spalatul rufelor si curatarea parchetului, nu?
4.Dormitul impreuna cu cel mic- asta se intampla din dragoste fata de ghemotocul acela care miroase frumos si iti zambeste de- ti inmoaie inima. Nu -l poti parasi intr-o alta camera, nu? Si asta se poate prelungi pana la varsta mai mare. Mai mult, unii parinti, mamici, de drag, il tin in brate 23 ore din 24. Foarte dificil ii va fi ingerasului, devenit copil sau adolescent, la scoala sau liceu, sa se desparta de mami sau tati, chiar si noaptea.
5.Se vorbeste de fata cu cel mic, diverse si variate comentarii, se fac diferite conversatii sau se spun cuvinte urate la nervi cel putin, pe care micutul le va repeta apoi in fata strainilor, la scoala sau chiar in fata blocului. Este o eroare grava, pe care n-o s-o mai putem indrepata mai tarziu si care ne pune uneori in fata unor situatii jenante in discutiile cu prietenii, rudele sau vecinii.Ar trebui sa ne abtinem foarte mult de la comunicarea asta in argou cand sunt cei mici de fata.

Daca mai stau sa ma gandesc, mai exista si alte motive si alte situatii in care esti pus cand ai un omusor de crescut. Iar fiecare varsta are alte semne de intrebare, la care trebuie sa fim atenti la timpul potrivit si foarte iute.

Sper ca aceste randuri va vor fi de ajutor. Eu m-am impiedicat de toate aceste 5 situatii si pe parcurs mi-am dat seama care e solutia la fiecare.
Bafta multa! Va pup! Andreea

Niciun comentariu: